Jämtkraft bjuder 30 000 personer på skidskytte

Unikt samarbete hjälper till att fylla läktarna vid världscuppremiären. 10 dagar kvar till Världscuppremiären i skidskytte...

Till öppningsdagen den 3 december kommer kunder som är anslutna till fjärrvärme eller stadsnätet i Östersund att bjudas in som Jämtkrafts gäster till evenemanget. Det handlar om 5 500 kunder som var och en får bjuda med tre vänner. Allt som allt kan det generera 22 000 besökare. Den dagen ja, för det stoppar inte där.

Till torsdagens tävlingar den 4 december får samtliga hushåll i Brunflo en inbjudan till damernas distanslopp. Totalt handlar det om 2 000 hushåll och även här får vart och ett hushåll ta med sig tre vänner. Sammanlagt 8 000 besökare.

– World Cup i skidskytte är en drivkraft för vår region och det är precis vad vi inom Jämtkraft också vill vara. Genom att bjuda in våra nuvarande men också framtida kunder till stadion bidrar vi till att fylla arrangemanget med folk och på vårt sätt visa att World Cup i skidskytte kommit för att stanna i Östersund. Många människor på ett och samma ställe är också det i sig en drivkraft och det ställer vi oss mer än gärna bakom, säger Håkan Roos som är informationschef på Jämtkraft.

Alla kan vara med på sitt speciella sätt

Att finanskrisen påverkat näringens möjlighet att gå in med rena kontanta bidrag är inget unikt för just skidskytte men det är ur sådana utmaningar som nya idéer föds. Ett av målen för världspremiären i skidskytte är just 40 000 besökare och den här satsningen är en variant där ett företag bidrar på sitt speciella sätt.

– Självklart är vi glada över att ett lokalt företag nyttjar en ny variant av samarbete och ger oss den här möjligheten att nå vårt publikmål på 40 000 åskådare, säger Håkan Blidberg som är marknadschef för World Cup-tävlingarna.

Världscuppremiären i skidskytte avgörs den 3-7 december på Östersunds skidskyttestadion.

För mer information och kontakt:

Håkan Blidberg,

Marknadschef Biathlon Events

+46 76 844 2008

Håkan Roos,

Informationschef Jämtkraft

• Industri, tillverkning

• skidskytte
  • biathlon
  • östersund
  • skidskyttetävling
  • skidsport

Jämtkraft är ett företag inom energibranschen. Vi säljer el till privat- och företagskunder över hela landet. Vår egen elproduktion består av förnyelsebar energi som vattenkraft, vindkraft och bioenergi. Fram till år 2020 planerar vi att fördubbla vår förnyelsebara produktion. Merparten beräknas komma från vindkraft.

Våra övriga verksamhetsområden är elnät, telecom och värme. Vi är 292 personer som jobbar på Jämtkraft. Bolagets ägare är kommunerna Östersund, Åre och Krokom i Jämtland.