Holiday Club Årets Turistföretagare

Årets Turistföretagare – Mats Svensson, Holiday Club Årets Turistföretagare i Jämtland Härjedalen utsågs igår kväll på Guldgalan, en gala för näringslivet i länet. Utmärkelsen till årets företagare inom länets viktigaste näring gick till Mats Svensson, Holiday Club i Åre. Mats Svensson tog hem segern som Årets Turistföretagare i Jämtland Härjedalen. Han fick utmärkelsen i konkurrens med mängder av företag inom turismnäringen som haft ett mycket framgångsrikt år. – Det är otroligt kul att få det här priset och vi är väldigt stolta, säger Mats Svensson, nybliven pristagare. Men vi hade aldrig kunnat få priset utan Sveriges modigaste kommun, Åre. Vi hade heller aldrig stått här idag utan Skistar och utan näringen här som gör Åre till en så stark destination. Mats Svensson är uppvuxen på Frösön och har tidigare varit vd för Comwell (med bland annat Selma Lagerlöf Spa), vd för Skistar Åre och vice vd för Vemdalsfjäll. Tre turistföretagare var nominerade till priset. Mats Svensson och Holiday Club fick priset i konkurrens med Åke Netterström, Frösö Zoo, och Sven G Persson, Fjällfoten i Klövsjö. Årets Turistföretagare utses av Jämtland Härjedalen Turism. Kriterier för tävlingen är ett entreprenörskap utöver det vanliga, ett innovativt tänkande, framgång i sin verksamhet och ett gott föredöme för turistföretagen i länet. Juryns motivering: ”Att Holiday Club skulle bli en vitalisering av Åre trodde nog många men att vitamininjektionen skulle drabba hela destinationen året runt var knappast en beräknad effekt av alla ”förståsigpåare”. Detta på mindre än ett år. Företaget månar om såväl mindre köpstarka kunder som stora kongresser med en totalupplevelse som tillför destinationen starka mervärden.” Tidigare vinnare är: 2001: Ola Sundqvist, Rid i Jorm 2002: Göran Flacké, Ramundbergets Alpina AB 2003: Bo-Göran Lund, Storsjö Fjällturism och Fiskecamp 2004: Rut Magnusson, Fjällbjörken Design MER INFO: Mats Svensson, tel 070-609 33 52 eller www.holidayclub.se För ytterligare information och fria bilder: Sara Wänseth, Informationschef JHT (Jämtland Härjedalen Turism), Tel 063-10 44 36. Mobil 070-562 80 10. E-post sara.wanseth@jht.se www.jamtland.info / www.harjedalen.info