Inbjudan till Bengt Jacobsson: LIVET ÄR INTE EN PLIKT, UTAN EN MÖJLIGHET!

Många har lyssnat på Bengt Jacobsson när han har talat under temat ”Den hela människan”. Hans koncept är unikt och det är inte ovanligt att besökare hävdar att han har förändrat deras liv. Om du tar dig tid till att lyssna till Bengt Jacobssons karismatiska föredrag kommer du att få veta mer om människans förhållande till möjligheter.

Bengt kommer under dagen att prata om hur människan kan uppnå ökad självtillit, ansvarskänsla och motivation genom att hon ges möjligheter. Hans filosofiska och humanistiska utgångspunkt innebär ett fokus på den enskilda människan och en vördnad inför denna. Det är först som hela och utvecklade människor som vi kan bidra med riktigt god och livskraftig verksamhet.

"Vi måste se och lyssna mer på människan. Det är först som hela och utvecklade människor som vi kan bidra med riktigt god och livskraftig verksamhet," säger Bengt.

För mer information och anmälan, kontakta:

Christoffer Sundbäck, Undervisningshuset, Adelgatan 21, SE-211 22 Malmö
Tel: +46-(0)40-23 72 40, Fax: +46-(0)40-23 72 45
E-mail: info@undervisningshuset.se

Tid:                25 november 9.00 – 15.30
Plats:
            Hilton Hotel, adress: Triangeln 2, 200 10 Malmö
Kostnad:
       2 675 kr/deltagare inkl. moms. I priset ingår lunchbuffé/kaffe
OBS! gratis för journalister!
Anmälan:
      senast 24 oktober till Undervisningshuset: info@undervisningshuset.se
                     Tfn.: 040-23 72 40

Fakta om Bengt Jacobsson:

Han har under två decennier föreläst på bl a IFL och ledsagat människor i personlig utveckling, livsfrågor och humanistiskt ledarskap. Dessförinnan har han arbetat med kulturhistoriska forskningsprojekt, som informationschef på Kulturen och som redaktör vid Nationalencyklopedin och Lexikon 2000. Dessutom har han skrivit åtta böcker inom etik och moral, livskvalitet och humanistiskt ledarskap!

Genom Undervisningshuset kan du få all information om Bengt Jacobssons kurser. www.undervisningshuset.se