Maria Arroyo, samhällspolitisk chef på Janssen

Nu släpper vi ny podd! Den heter Vi forskar for livet.

Nu släpper vi ny podd! Den heter Vi forskar for livet och programleds av mig. Jag heter Maria Arroyo och jag jobbar som samhällspolitisk chef på Janssen. På Janssen är vi måna om att lära oss mer om aktuella ämnen som rör svenska patienter och svensk hälso- och sjukvård. Vi strävar alltid efter att, i samverkan med myndigheter och andra aktörer, hitta nya sätt att skapa värde för svenska patienter och det svenska samhället. Vi deltar i det offentliga samtalet kring life science-frågor och vår nya podd kommer att vara en kanal för att lyfta samtalet. Podden ska vara intressant och bidra till både förbättring och förändring för patienternas bästa. Vi kommer bjuda in intressanta gäster varvat med ett urval av våra egna medarbetare. Du hittar Vi forskar för livet i din podd-app eller här.

Om du har några önskemål på ämnen eller gäster till podden hör gärna av dig till mig.

Vänliga hälsningar

Maria Arroyo
Samhällspolitisk chef, Janssen
marroy11@its.jnj.com

Johan Dahlin

Presskontakt Sr Communications & Public Affairs Manager +46 72 553 92 30
Maria Arroyo

Presskontakt Samhällspolitisk chef +46 73 0581493

Janssen

Janssen, som utgör läkemedelsdivisionen av Johnson & Johnson-koncernen, är ett av de tio största läkemedelsbolagen i världen med cirka 40 000 anställda på fem kontinenter. Företaget är verksamt inom sex terapiområden: neurologiska sjukdomar, infektionssjukdomar, onkologiska och hematologiska sjukdomar, immunologiska sjukdomar, pulmonell arteriell hypertoni, samt metabola och kardiovaskulära sjukdomar. Janssen finns i alla de fem nordiska länderna med cirka 350 anställda, varav drygt 200 i Sverige.