Skräp i stadsmiljö

Skräp i stadsmiljö

Vi är måna om att hålla staden tillgänglig och ren och samtidigt skydda och bevara historiska miljöer med vackra gjutjärnsprodukter. Papperskorgar är en viktig och självklar produkt som skall fungera och tillföra dessa värden genom form och funktion.

JOMs papperskorg - en Svensk klassiker
Papperskorgen "Skeppsbron" har funnits i JOMs sortiment sedan start för 35 år sedan och har kommit att bli en Svensk klassiker. Stockholms Stad var en av kunderna som tidigt valde att ta in papperskorgen. Mycket troligt är det att du har sett papperskorgen när du vandrat längst Skeppsbron eller när du besökt körsbärsträden i Kungsträdgården i Stockholm.

Egen logga och färg
En papperskorg kan vara en del av ett samhälles identitet och går att få med eget sigill med stadsvapen, logga och valfri RAL-färg. Våra papperskorgar i gjutjärn är vandalsäkra, kräver nästan inget underhåll och har en lång livscykel.

Kontakta oss för att se vad som skulle kunna passa just dina behov: info@jom.se

Maria Silverschiöld

Presskontakt VD

Julia Gjötterberg

Presskontakt Kommunikatör

Konsten att skapa produkter som håller över generationer

JOM erbjuder högkvalitativa, dekorativa gjutjärns- och smidesprodukter för skydd, utsmyckning och funktion till offentlig och privat miljö.

JOM förvaltar det hantverkskunnande som krävs för att rekonstruera och reproducera klassiska former och funktioner. Vi satsar också på utveckling inom teknik, form och funktion som möter nutida och framtida krav.

Lång livslängd & låga underhållskostnader med gjutjärnsprodukter
Gjutjärn rostar inte. Den rödbruna oxidutfällning järnet kan få när det är ungt upphör helt efter något år. Med rätt ytbehandling startar inte heller oxidationen, och senare behöver endast järnet, om det är målat, målas om av kosmetiska skäl. För identitet och synliggörande i offentlig miljö kan logotyper och stadsvapen inkorporeras i gjutningen på flera av våra gjutjärnsprodukter.

Järn i Offentlig Miljö
Gudbyvägen