Bostäderna får bästa tänkbara läge, centralt i Stockholm, endast en gångbro från Campus.

Abacus produktionsstartar 131 studentbostäder i Ruddammen, centrala Stockholm

Vid Ruddammen intill Norra Djurgården uppför Abacus projektet Klarbäret, studentbostäder om 1-2 rok på välplanerade ca 22 – 43 kvm. Bostäderna får bästa tänkbara läge, endast en kort gångbro från Campus. Lill Jansskogen och Norra Djurgårdens härliga friluftsområde breder ut sig i norr samtidigt som Östermalm, Vasastan, Norrmalm och hela Sibirien väntar nedanför backen i söder.

"Vi är mycket glada över att vara en del av lösningen på den stora efterfrågan och det behov av studentbostäder som råder i Stockholm. Att det finns bostäder är en förutsättning för att få tillgång till högkvalitativ utbildning, det är ett viktigt fundament i samhället som är större än bostaden i sig" säger Fredrik Arpe, VD Järntorget Byggintressenter.

Inflyttning är beräknad till våren 2021.

Upplåtelseformen är hyresrätt och förmedling av studentbostäderna sker via Stockholms stads bostadsförmedling.

Järntorgetkoncernen utvecklar bostäder samt förvaltar egna fastigheter. Verksamheten omfattar bostadsutveckling från markförvärv till överlämning av färdiga fastigheter till de boende. Vår projektportfölj omfattar ca 4 000 byggrätter i Stockholms och Uppsala län. Vi uppför cirka 400 bostäder per år, såväl bostadsrätter som äganderätter och hyresrätter. Abacus är ett dotterbolag inom Järntorgetkoncernen.