ALM Equitys dotterbolag ALM Småa Bostad byggstartar 18 småhus i Rissne, Sundbyberg

ALM Småa Bostad byggstartar projektet Kavalleristen intill Rissne Gård i Sundbyberg med 18 radhus i bostadsrättsform. Sedan tidigare har ALM Småa Bostad byggt 34 småhus i området och Kavalleristen utgör den andra etappen av totalt tre. Husen får ett stadsmässigt uttryck mot gatan, med lugna naturnära färgval. De privata uteplatserna öppnar upp mot den grönskande innergården som bjuder in till rekreation, lek och umgänge. Radhusen är välplanerade i två plan.

Kavalleristen ligger i ett stads- och naturnära bostadsområde med närhet till skolor, idrottsplatser samt goda kommunikationsvägar med såväl tunnelbana som kommande utbyggnad av tvärbanan. Hela Rissne Gård är under stark utveckling till ett fint citynära bostadsområde med blandad bostads- och upplåtelseform.

”Marknaden för småhus i Stockholmsområdet är stekhet och vi ser framför oss ett stort intresse för dessa välplanerade och trevliga bostäder. Byggstarten innebär att vi fortsätter hålla vår rekordhöga nivå gällande antal enheter i produktion. Per dagens datum har vi 2 221 antal enheter i produktion”, säger Louise Eklund, Affärsområdeschef ALM Småa Bostad.

Totalentreprenaden utförs av 2xA Entreprenad, som ingår i ALM Equity-koncernen.

För mer information kontakta:
Joakim Alm, VD, tel 073-396 97 27

• alm småa bostad

ALM Bostad, Småa, Järntorget och Abacus utgör affärsområdet projektutveckling i ALM Equity-koncernen. Tillsammans kan vi erbjuda bostäder genom livets alla skeden, från det första boendets kvadratsmarta etta till större lägenheter, familjevänliga hus och hem med det lilla extra.

Vår specialitet sträcker sig från individen och den enskilda bostaden, hela vägen till stadens utveckling. Verksamheten förvärvar och utvecklar fastigheter på ett nytänkande sätt inom främst Stockholmsområdet.