ALM Equitys dotterbolag ALM Småa Bostad byggstartar 21 bostäder på Ekerö

ALM Equitys dotterbolag ALM Småa Bostad byggstartar 21 bostäder på Ekerö

ALM Equitys dotterbolag ALM Småa Bostad byggstartar 21 bostäder i parhusform i Träkvista, Ekerö.

Projektet är den andra etappen av tre och kommer bilda en lummig trädgårdsstad med många kvalitéer som närhet till Mälaren, förskolor, skolor, livsmedelsbutiker, idrottsanläggningar och bra kommunikationer.

”Det finns ett stort underskott av yteffektiva småhus i Stockholmsområdet och en stark efterfrågan på våra effektiva bostäder av hög kvalitet. Ekerövallen har ett otroligt fint läge nära Mälaren och för den som vill köpa för att bo över tid kan glädja sig åt kommande färdigställande av Förbifart Stockholm och nya möjligheter för att ta sig hem”. Säger Louise Eklund, Affärsområdeschef Projektutveckling ALM Equity.

Totalentreprenaden kommer utföras av dotterbolaget 2xA Entreprenad.

För mer information kontakta:
Joakim Alm, VD, tel 073-396 97 27

ALM Bostad, Småa, Järntorget och Abacus utgör affärsområdet projektutveckling i ALM Equity-koncernen. Tillsammans kan vi erbjuda bostäder genom livets alla skeden, från det första boendets kvadratsmarta etta till större lägenheter, familjevänliga hus och hem med det lilla extra.

Vår specialitet sträcker sig från individen och den enskilda bostaden, hela vägen till stadens utveckling. Verksamheten förvärvar och utvecklar fastigheter på ett nytänkande sätt inom främst Stockholmsområdet.

Julia Eklund

Presskontakt Marknad 08-564 875 59