ALM Equitys dotterbolag Järntorget tilldelas markanvisning i Skarpnäck, Stockholm

Vid exploateringsnämndens sammanträde den 16 december 2021 fattades beslut om att anvisa mark för cirka 100 hyresrätter på Skarpnäcks sportfält till Järntorget.

Skarpnäcks sportfält ingår i Stockholm Stads utvecklingsprogram för Bagarmossen och Skarpnäck, som omfattar upp till 3 500 bostäder samt bättre service, kollektivtrafik och fler platser för rekreation. På Skarpnäcks sportfält planeras det för totalt cirka 350 lägenheter i flerbostadshus samt en ny kombinerad sim- och idrottshall.

Vi är glada över det förtroende vi har fått och ser fram emot att delta i utvecklingen av Skarpnäcks sportfält. Att dessutom vara den första aktör som tilldelas en markanvisning i området ger oss en fin möjlighet att vara med och bidra med erfarenheter och synpunkter på den struktur som arbetas fram tillsammans med Stockholm Stad.”, säger Louise Eklund, Affärsområdeschef Projektutveckling.

Järntorget ingår i ALM Equity-koncernens affärsområde Projektutveckling tillsammans med ALM Bostad, Småa och Abacus. Sedan tidigare har affärsområdet en markanvisning längs Bergholmsbacken, som ingår i samma utvecklingsområde.

För mer information kontakta:
    Joakim Alm, VD ALM Equity, tel 073- 396 97 27

ALM Equity utvecklar och investerar i bolag inom fastighetsbranschen. Verksamheterna är strukturerade i fem affärsområden med fristående bolag och varumärken inom förvaltning, projektutveckling, entreprenad, finansiering och digitala tjänster. ALM Equitys aktie är listad på NASDAQ First North Growth Market med kortnamnet ALM och preferensaktien med kortnamnet ALM PREF.
    Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, tel.+46 8- 463 83 00, E-post: certifiedadviser@penser.se

Mer information om bolaget finns på www.almequity.se