Järntorget anställer Regionchef i Uppsala

Jenny Gibson har anställts som Regionchef för Uppsalaverksamheten i Järntorgetkoncernen. Jenny kommer närmast från en tjänst i Uppsala kommun som projektchef för utbyggnaden av stadsdelen Ulleråker i Uppsala.

Hon har tidigare haft ledande befattningar ibland annat Täby kommun och NCC Boende.

– Det är med stor glädje vi kan konstatera att vi lyckats knyta till oss Jenny Gibson som ansvarig för vår Uppsalaverksamhet. Det handlar om att bygga upp en ny organisation för att öka vårt bostadsbyggande i Uppsala. Genom att vara en lokal aktör hoppas vi kunna bidra till att medverka i den expansiva stadsutbyggnad Uppsala har framför sig, säger Freddie Norvell vVD för Järntorget.

Projekteringen av Järntorgets första bostadsprojekt i Uppsala har redan påbörjats. Det är ett kvarter i Östra Sala Backe och omfattar cirka 100 nybyggda lägenheter som beräknas byggstarta vid halvårsskiftet 2016.

Målsättningen för Järntorget är att öka produktionen i Stockholm och Uppsala till 1000 bostäder om året varav minst en tredjedel hyresrätter och studentlägenheter för egen långsiktig förvaltning. Detta möjliggörs genom en stark ekonomi, fler och större projekt samt en utbyggd organisation.

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms län inom byggnation, projektutveckling av bostäder samt förvaltning av egna fastigheter. Bolaget producerar 400 vackra, funktionella, moderna bostäder om året och har 3000 bostäder i planarbete. I koncernen ingår helägda dotterbolag så som Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter samt Abacus.