​Järntorget Byggintressenter AB är en av årets DI-Gaseller

Järntorget har utsetts till ett av årets Gasellföretag av Dagens Industri. Med en tillväxt på 151% under åren 2011 till 2014 är Järntorget ett av landets mest snabbväxande företag i förhållande till sin volym. Endast tre företag i Sverige med en större volym än Järntorget har vuxit mer under perioden 2011–2014. Till bokslutet 2014 var omsättningen 876 mkr och med ett resultat om 224 mkr. Omsättningsökningen beror på en växande verksamhet och på ökande bostadspriser i Stockholm. För bokslutet 2015 minskar volymen något, men fler och större projekt ger sannolikt en fortsatt tillväxt under de kommande åren.

– Framtiden ser ljus ut och med 3000 bostäder i planarbete kommer vi snart att omsätta mer än en miljard om året. Vi är mycket glada att vara en av årets Gaseller 2015. Det ger inspiration att nå vårt mål – att bli en av Stockholms största bostadsbyggare, säger Martin Arkad VD för Järntorget.

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms län inom byggnation, projektutveckling av bostäder samt förvaltning av egna fastigheter. Bolaget producerar 400 vackra, funktionella, moderna bostäder om året och har 3000 bostäder i planarbete. I koncernen ingår helägda dotterbolag så som Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter samt Abacus.