​Järntorget höjer sitt NKI i år igen!

Vi gratulerar Besqab till förstaplatsen i prognoscentrets årliga mätning av kundnöjdhet bland kunder i nyproduktion av bostäder.Besqab har branschens högsta NKI (Nöjd Kund Index) på 81 av maximalt 100. Andraplatsen tillföll JM på 80 och tredjeplatsen gick till HSB Stockholm på 79. Järntorgetsresultat var 78. Snittet för hela branschen ligger på 74.

Det är andra året på raken som Järntorget placerar sig över branschsnittet och i år på samma nivå som vinnaren från föregående år.

– Vi är glada för resultatet men kommer målmedvetet arbeta vidare för att ytterligare förbättra oss. Detta är ett kvitto som visar att hela organisationen arbetar åt rätt håll, säger Martin Arkad VD för Järntorget.

Undersökningen har genomförts i samarbete med branschens aktörer och grundas på närmare 9000 svar från bostadsköpare. Bland bostadsrätter motsvarar detta 85% av all nyproduktion i Sverige. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från t ex Svenskt Kvalitetsindex.