Järntorget tilldelas markanvisning i Fagerslätt Östra, Jönköping

Järntorget tilldelas markanvisning i Fagerslätt Östra, Jönköping

Järntorget har tilldelats en markanvisning i Fagerslätt Östra, Jönköping. Markanvisningen avser en byggrätt om cirka 100 hyresrätter om ca 8 800 kvm BTA. Preliminärt tillträde och byggstart redan under Q2 2022.

– Det är glädjande att få en markanvisning i Jönköping. Vår ambition för kvarteret är att skapa en livskraftig boendemiljö som sjuder av liv alla månader om året och därför har vi valt att döpa projektet till Årstiderna. Namnet speglas bland annat i gårdsmiljön som blir en härlig plats oavsett årstid med variation av sittplatser och uterum. Här främjas välmående genom ytor för både lek, aktivitet och rekreation. Vi kommer uppföra husen i trä och planerar för att Svanenmärka bostäderna. Tilltänkt husleverantör är vårt systerbolag Bomodul, beläget i Bodafors endast 5 mil från platsen, säger Louise Eklund, Affärsområdeschef Projektutveckling.

För frågor välkommen att kontakta

Louise Eklund
Affärsområdeschef Projektutveckling

ALM Bostad, Småa, Järntorget och Abacus utgör affärsområdet projektutveckling i ALM Equity-koncernen. Tillsammans kan vi erbjuda bostäder genom livets alla skeden, från det första boendets kvadratsmarta etta till större lägenheter, familjevänliga hus och hem med det lilla extra.

Vår specialitet sträcker sig från individen och den enskilda bostaden, hela vägen till stadens utveckling. Verksamheten förvärvar och utvecklar fastigheter på ett nytänkande sätt inom främst Stockholmsområdet.

Julia Eklund

Presskontakt Marknad 08-564 875 59