Startskottet för studentbostäder i Tallkrogen

Abacus satsar stort på studentbostäder i Stockholm. Idag sköt finansborgarrådet Sten Nordin (M) startskottet för bygget av Abacus studentbostäder i Tallkrogen med en första bergsprängning. Deltog gjorde även SSCOs ordförande, Teo Strömdahl Östberg.

För tre år sedan byggde koncernen sina första studentbostäder i Telefonplan, de första privata studentbostäderna som byggts på flera år och de enda som byggdes i Stockholm det året. Abacus startar nu bygget av 137 studentbostäder i Tallkrogen. Ett litet bidrag för att underlätta bostadssituationen för Stockholms studenter, ambitionerna är dock mycket större. Inom koncernen finns ytterligare över 500 studentbostäder i planarbete. Tillsammans utgör det närmare 10% av dagens bestånd i Stockholm. Abacus söker också aktivt efter mark för ytterligare 1000 studentbostäder i Stockholm och räknar med att kunna starta ett projekt per år de närmaste åren.

– På 5–10 års sikt kommer vi att vara Stockholms största privata förvaltare av studentbostäder efter SSSB, säger Josa Lundbäck vd för Abacus.

För mer information, vänligen kontakta:
Josa Lundbäck, vd på Abacus
T: 070–258 59 00