Sven Johansson, affärsområdeschef Bomodul

Sven Johansson utses till ny affärsområdeschef för Bomodul

-Sven har en bred erfarenhet och kunskap inom den bransch vi verkar i och jag är övertygad om att hans perspektiv och erfarenhet kommer att bidra mycket positivt till BoModuls utveckling som en av de främsta aktörerna inom produktion av trähus, säger Fredrik Arpe, VD, Järntorget Byggintressenter

Sven Johansson har lång ledarerfarenhet och har de senaste ca 20 åren innehaft ledande positioner på olika bolag inom teknik-, bygg och maskinindustrin och kommer senast från rollen som VD på Vallsjöhus.

-BoModul är ett spännande bolag som formar framtidens trähus med att använda lokala råvaror och rationell logistik i kombination med gedigen kompetens och erfarenhet. Det ligger minst sagt i tiden att tänka rationellt och effektivt kring bostäder och jag ser mycket fram emot att vara med i utvecklingen av bolaget, säger Sven Johansson.

Sven tillträder sin tjänst den 2 december 2019.

Nuvarande chef Erling Lind kommer att vara kvar i bolaget i en roll som senior rådgivare

För frågor välkommen att kontakta

VD, Järntorget Byggintressenter AB

fredrik.arpe@jarntorget.se

Bomodul är ett dotterbolag inom Järntorgetkoncernen. Järntorgetkoncernenutvecklar bostäder samt förvaltar egna fastigheter. Verksamheten omfattar bostadsutveckling från markförvärv till överlämning av färdiga fastigheter till de boende.

Vår projektportfölj omfattar ca 4 500 byggrätter i Stockholms och Uppsala län. Vi uppför cirka 400 bostäder per år, såväl bostadsrätter som äganderätter och hyresrätter.

Järntorgetkoncernen är verksam i Stockholms och Uppsala län inom projektutveckling och byggande av bostäder och förvaltning av egna fastigheter. Koncernen har ca 4000 bostäder i planarbete och producerar årligen ca 500 vackra, välplanerade och högkvalitativa bostäder. I koncernen ingår de helägda dotterbolagen Järntorget Bostad, Järntorget Bygg och Abacus.
Vi på Järntorget drivs av en vilja att göra mer än att bara bygga hus. Bostäderna vi bygger ska bidra till en attraktiv och levande stadsmiljö, med mångfald och variation. Vi vill bygga en stad för alla.

Järntorget
Landsvägen 47