Inspelningsstart av Wild Kids i Järvsö för en del av produktionsteamet från Jarowskij.

Inspelning av succeprogrammet Wild Kids i Järvsö

Tystnad, tagning. Inspelning pågår! Just nu spelas Sveriges största barnprogram in i vildmarken omkring Järvsö. För sjätte året i rad är produktionsbolaget Jarowskij med sitt inspelningsteam på cirka 60 personer på plats.

Det mångåriga samarbetet mellan det stora produktionsbolaget Jarowskij och Destination Järvsö är väl etablerat och ger förutsättningarna för återkommande och lyckade produktioner.

- Det finns så mycket att utforska och naturen passar vårt program perfekt. Järvsö ligger nära Stockholm och är på så sätt lättillgängligt, men naturen känns orörd och vild, säger Anna Hallberg, projektledare på Jarowskij.

Programmet som streamas på C More och sänds på TV4 har genom åren växt till att årligen nå en miljonpublik. Inför årets inspelning har intresset för att delta varit stort med cirka 6 000 sökande barn.

Likt tidigare säsonger är det Linda Lindorff som är programledare för årets säsong och flera kända profiler besöker Järvsö och programmet för att uppleva roliga aktiviteter och äventyr med barnen. Många detaljer under inspelningarna är hemliga men projektledaren Anna Hallberg vågar avslöja att det finns flera nya spännande nyheter och upplägg i årets säsong att se fram emot.

Inspelningarna pågår under 14 dagar i augusti. Den nya säsongen streamas på C More i början av 2023 samt sänds på TV4.