Programledaren Linda Lindorff i Wild kids finalen

PREMIÄR AV WILD KIDS INSPELAT I JÄRVSÖ

Fredag 4 februari är det premiär på C More för den mest utmanande säsongen någonsin för deltagarna i Wild Kids. Då börjar äventyret djupt inne i Järvsös skogar och vildmarkslivet är långt ifrån familjen, hemmet och vardagens bekvämligheter. Dessutom utmanar barnen sig själva i stenhårda tävlingsmoment. Men tillsammans med sina lagkamrater är man stark, visar årets deltagare.

– Wow, vilka barn det är med i denna säsong! Deltagarna i år fick en otroligt tuff start. Det var kallt, blött och rått och de fick kämpa bara för att hålla sig varma. Jag är ruggigt imponerad av deras kämparglöd och den fysiska och mentala styrka de uppvisar. Men framförallt hur de peppar och ställer upp för varandra. Det här är ett makalöst äventyr som ingen vill missa, säger Linda Lindorff, programledare för Wild Kids i ett pressmeddelande.

Femte året i Järvsö

För femte året i rad har Wild Kids spelats in i Järvsö med omnejd av produktionsbolaget Jarowskij med ett team på 70 personer under juli till september. Ett viktigt samarbete mellan Destination Järvsö och Jarowskij som gemensamt arbetar för att varje säsong ska bli den bästa. Platsen är unik med vildmark, bra inspelningsförutsättningar och ortsbor som stöttar innan, under och efter inspelningarna. Wild Kids är ett viktigt inslag för hela bygden för att visa upp allt det fantastiska som Järvsö erbjuder och det lokala samarbetet.

Fakta Wild Kids Järvsö

• Över 6 000 barn har sökt, 14 blev utvalda.

• Programledare, Linda Lindorff.

• 70 personer i inspelningsteamet på plats i Järvsö.

• Tävlingsarenan i nyetablerade Camp Järvsö.

• 20 specialbyggda inspelningsplatser i Järvsö och Hälsingland.

• Wild Kids visas på CMore och TV4 vinter och sommaren 2022.

• Över 2 000 måltider serverades under inspelningarna.

• Över 100-talet företag och ortsbor involverade i inspelningarna.