Rekordtidig säsongsstart i Järvsöbacken!

SÄSONGSPREMIÄR LÖRDAGEN 26/11

– 9 NEDFARTER & 6 LIFTAR ÖPPNA!

Järvsöbacken öppnade i helgen som var 9 nedfarter och 6 liftar och historiskt sett har man aldrig öppnat så här många nedfarter så här tidigt på säsongen!

Järvsöbacken kommer ha öppet alla lördagar och söndagar 9.00-16.00 från 26 november. Från den 22 december öppnar anläggningen dagligen 9.00-16.00

Vintern har kommit till Järvsö även om mildvädret senast veckan tagit hårt på natursnön! Det är fortfarande vinterkänsla och i våra nedfarter vi har ett snitt på ca 80 cm snö. Vi är stolta över att kunna vara den första skidanläggningen ”utanför fjällvärlden” att öppna för säsongen. - säger Peter Augustsson, VD Järvsöbacken AB

Följande nedfarter öppnade i helgen som var:

Himlabacken (1), Zoosvängen (2), Sydslingan (7), Nisses ränna (8), Älgpasset (12), Norrbacken (13), Västbacken (15),Barnbacken (17) och Hotellbacken (20).

Öppna liftar: Sydliften (A), Toppliften (B), Norrliften (D), Västliften (E), Barnliften (F) och Hotelliften (G).

Skidcenter Norr med Skipassförsäljning, shop, hyra och restaurang Ljungströms kök öppnar för säsongen. På södra sidan av berget är Bergskrogen öppen.

Bergshotellets shop och hyra öppnar dagligen från 22/12.

Öppet försäsong lördagar och söndagar:

26-27/11, 3-4/12, 10-11/12 och 17-18/12

Öppettider: 09.00-16.00

Från 22/12 öppet dagligen t o m 18 april.

Jarvso.se förmedlar boende, aktiviteter och upplevelser för besökande i gäster i Järvsö med kringliggande orter. Genom Destination Järvsö AB:s  bokningscentral samt turistbyråverksamheten som bedrivs på uppdrag av Ljusdals kommun är Destination Järvsö AB den första gästen får kontakt inför sitt besök.