Rovdjurscentret de 5 Stora vinnare i Årets Turistmål

Rovdjurscentret de 5 Stora vinnare i Årets Turistmål

Rovdjurcentret de 5 Stora har i tävlingen Årets Turistmål 2015 vunnit första pris för sin verksamhet.

3500 personer har röstat och Rovdjurscentret prisas nu för sina guidade turer.

- Rovdjurscentret har ju till uppgift att på ett pedagogiskt sätt informera om de svenska rovdjuren, priset är därför ett gott betyg på vårt arbete, säger Benny Gäfvert, verksamhetsansvarig på Rovdjurscentret de 5 Stora.

Årets Turistmål arrangeras av söksidan Turistmål. Varje år kan besökare rösta genom att skicka in mejl eller tycka till på företagets Facebooksida. Rovdjurscentret korades efter att årets 3500 röster sammanställts.

- Det är ett kvitto på att det företaget gör är helt rätt, säger Per Berg, VD på Turistmål i Sverige AB.

Rovdjurscentret de 5 Stora är en stiftelse som bedrivs i anslutning till Järvzoo. Verksamheten har till uppgift att ge bred information om svenska rovdjur och förvaltningen av dessa. Centret har öppet dagligen och arrangerar med jämna mellanrum kurser i ämnen som berör vildmark och friluftsliv.