Jays lanserar musikaliskt headset för nya iPhone 4

Bara några dagar efter offentliggörandet av nya iPhone 4, lanserar svenska Jays ett anpassat och högkvalitativt stereoheadset, a-JAYS Four iPhone(*), baserat på sin nya modellserie a-JAYS.

Svenska Jays AB (publ) förstärker sin nya serie a-JAYS med a-JAYS Four iPhone. Man har här utrustat sin mest prisvärda modell a-JAYS med en enkel kontroll med tre greppsäkra knappar på den ena hörlurssladden. Luren är också kompatibel med iPhone 3G och 3Gs, har en platt och trasselfri sladd och lanseras i färgerna svart och vit.

Med knapparna styrs

– Svar och avslutande av samtal

– Ljudvolym

– Musik- och videouppspelning (inklusive paus och nästa/föregående spår)

– Inspelning av röstmemon med kompatibla enheter

a-JAYS Four iPhone har det högklassiga ljudet från a-JAYS Three, med ett vidareutvecklat mellanregister för en optimal röståtergivning och är kompletterad med en ny, specialutvecklad, silikonmikrofon. Den har också greppsäkra knappar och en nyutvecklad, vinklad 3,5 mm kontakt.

– Det känns spännande för oss att kunna erbjuda en musikaliskt kraftfull hörlur som är speciellt anpassat till just iPhone, som orsakar stor uppmärksamhet varje gång den uppdateras. För oss som ett relativt nytt bolag och tillverkare av tillbehör är det en utmaning och också helt avgörande att vi snabbt kan anpassa vår produktlinje efter betydande utvecklingar på marknaden, säger Peter Cedmer produktchef på Jays. Som ett mindre bolag har vi ju faktiskt möjligheter att plocka upp idéer som annars skulle ha varit helt omöjligt inom samma tidsramar.

a-JAYS Four iPhone kommer att finnas tillgänglig från Q3 2010.

(*) ” iPhone®” är ett skyddat varumärke som tillhör Apple Inc.

* Vår story: www.jays.se/site/company/about.html
* Testresultat: www.jays.se/products/general/awards-reviews.html
* Fans: www.jays.se/blog/words-about

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Cedmer, produktchef Jays

Mobil: +46 (0)73 828 52 36

E-post: peter.cedmer@jays.se

• Musik

• a-jays four iphone

Jays AB develops, designs and produces earphones and equipment for portable media players. Jays supplies high quality products, aimed to provide the user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for the perfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul. The company is expanding rapidly and its products are being sold in more than 20 countries worldwide.

Urban Kindhult

Presskontakt +46(0)730-42 42 11