Först i Sverige - PaPa Kanafa etablerar sig på SöDER!

Först i Sverige - PaPa Kanafa etablerar sig på SöDER!

Det händer hela tiden saker på SöDER – Helsingborgs nya mötesplats, mitt i centrum där Helsingborg växer och utvecklas i rasande fart. Ett kvarter med mycket människor i rörelse, från tidig morgon till sen kväll. SöDER ska både förenkla och förgylla din dag, vilket speglas i utbudet med fokus på upplevelser i form av mat, dryck, nöje samt service och vardagliga ärenden.

Nu är det klart att PaPa Kanafa under våren flyttar in på gallerian och öppnar sitt första café i Sverige, så helsingborgarna snart kan få njuta av dessa godsaker.

- ”Vi erbjuder olika sorter av traditionell Kanafa med olika goda såser på ett revolutionerande sätt, säger PaPa Kanafas grundare”.

Historien bakom detta varumärke började 2014 när ett antal kuwaitiska ungdomar möttes för att förverkliga sina gemensamma drömmar. Detta har resulterat i ett varumärke som blivit symboliskt för en modern version av Kanafa, samt övriga sötsaker från flera delar av världen.

”Vi drivs av att kunna erbjuda Helsingborg våra besökare till SöDER ett brett och varierat utbud”, säger Cassandra Jertshagen, VD på Jefast som äger och driver SöDER. För oss är det oerhört viktigt att våra hyresgäster kompletterar varandra och tillsammans skapar en attraktiv plats att besöka, avslutar hon.”

För ytterligare information vänligen kontakta:
Cassandra Jertshagen, VD Jefast, cassandra@jefast.se, 042-36 12 01