JENSEN har mycket nöjda lärare & medarbetare

I JENSENs senaste medarbetarenkät, där 92% av 538 medarbetare deltog, når företaget en för Skolsverige och näringslivet exceptionellt hög nöjdhet med JENSEN som arbetsgivare. 92% av lärare och medarbetare kan rekommendera JENSEN som arbetsplats till andra.

Siffran är ännu högre i de respektive skolverksamheterna, mellan 95 och 96% som rekommenderar JENSEN, vilket är betydligt högre än de 81% som den största privata utbildningsaktören i Sverige uppnår i sin senaste mätning.

Det som uppskattas mest av medarbetare är drivet, ordning & reda, utvecklingsmöjligheter, kollegor, JENSEN-kulturen, lagkänsla och bra, närvarande ledare.

På följande parametrar är andelen mycket hög som svarat 4 - bra eller 5 - mycket bra på en femgradig skala:

Trivsel med kollegor 96%

Arbete fritt från hot & våld 94%

Betyg på min chef 93%

- Ett långsiktigt arbete med höga ambitioner, ledarskap, teamkänsla samt tydlighet i JENSEN-kulturen har gett stor effekt. Vi har lärare och pedagoger som trivs och har stöttande och samtidigt utmanande chefer. Vi satsar på våra kompetenta lärare samt ger stora möjligheter att påverka och utvecklas, säger Anna Wiger Jensen, Operativ chef & Gymnasiechef

---------------------------------------------------------

Anna Wiger Jensen