Nacka GF

JENSEN inleder samarbete med Nacka GF

Till hösten startar JENSEN grundskola upp sin verksamhet i Sickla på Planiavägen och redan nu är 280 elever antagna. En del i JENSENs hälsoprofil är att skolan erbjuder idrottsaktiviteter i anslutning till tiden på fritids.

I dagarna blev det klart att JENSEN tillsammans med Nacka GF kommer att erbjuda truppgymnastik som egen aktivitet för eleverna i Sickla. Föreningen kommer också använda skolans idrottshall för träning av sina tävlingsgrupper på kvällar och helger.

Nacka Gymnastikförening bildades 1947 och är idag en av Nackas största idrottsföreningar.

“Vi är stolta över att kunna erbjuda ett samarbete med en Nacka GF, i en lagsport som utvecklar elevernas ambition, styrka, självdisciplin och ger en utmärkt grund för fortsatt idrott.” - Mats Rosén, Skolchef JENSEN grundskolor.

“Vi inom föreningen ser fram emot ett långsiktigt samarbete med JENSEN. Det ska bli spännande att följa elevernas utveckling!” - Terese Loon, Ordförande Nacka GF