Kvalitetsrapport för JENSEN education läsåret 2021/2022

Kvalitetsrapport för JENSEN education läsåret 2021/2022

JENSENs verksamheter styrs av kraven i skollagen eller annan utbildningsrelaterad lagstiftning. Det ställer höga krav på ett kvalitetsarbete som är systematiskt och säkerställer att vi kan hålla en hög, jämn kvalitet i våra verksamheter. Hur vi arbetar med detta och vilka resultat vi uppnått kan du läsa mer om i våra kvalitetsrapporter.

Här kan du läsa årets kvalitetsrapport i sin helhet
Kvalitetsrapport 2021/2022

Sammanfattning läsåret 2021/2022
Vi har haft mycket att glädja oss åt under läsåret som gått.

JENSEN grundskola – bäst i Sverige på arbetsro
Bland annat lyfter vi fram att JENSEN grundskola ligger i topp i Sverige på arbetsro bland alla huvudmän med fler än en skola i Skolinspektionens enkät som genomfördes under våren 2022. JENSEN grundskola erhöll även mycket höga kunskapsresultat läsåret 2020/21, där JENSEN grundskola Göteborg hade det högsta studieresultatet i åk 9 av alla grundskolor i Göteborg. Flera av våra grundskolor har dessutom vunnit priser i tävlingar inom språk och matematik.

Hög medarbetarnöjdhet
Samtidigt fortsätter JENSEN att ha hög medarbetarnöjdhet. I våra egna enkäter rekommenderar 90% av våra medarbetare JENSEN som arbetsplats. I Skolinspektionens enkät för pedagogisk personal ligger vi högre eller mycket högre än rikssnittet för både grundskola och gymnasium.

Kommande läsår
JENSEN education är en utvecklingsinriktad organisation som hela tiden strävar efter att bli bättre. Framöver kommer vi att ha särskilt fokus på att ytterligare höja elevernas kunskapsresultat, bildning och hälsa samt ännu tydligare följa upp att alla som väljer JENSEN får den utbildning med det koncept som vi utlovat.

Anna Wiger Jensen

vVD JENSEN education 0703 67 17 35