Stockholms bästa lärare jobbar på JENSEN gymnasium!

Stockholms bästa lärare jobbar på JENSEN gymnasium!

Joakim Håkansson har vunnit priset 🌟 ÅRETS LÄRARE 🌟 av Lärargalan! Joakim har arbetat som lärare i ekonomi och UF (Ung Företagsamhet) på JENSEN gymnasium Gamla stan i 7 år. Så här säger han om hur han tänker kring sin undervisning för att eleverna ska lyckas och engageras:

”Jag tycker att det är viktigt att ha inslag av humor i undervisningen och försöka göra lektionerna roliga. Har man roligt så tror jag att man lär sig lättare. All min undervisning är också förankrad i verkligheten och jag använder egna erfarenheter från min tidigare profession som exempel. Då tycker eleverna det blir mer intressant och lär sig lättare."

Ulf Johnsson

Presskontakt vVD JENSEN education 0708 48 46 36