​Gamla stan får sitt första gymnasium i Schönfeldtska palatset

​Gamla stan får sitt första gymnasium i Schönfeldtska palatset

JENSEN gymnasium Södra slår idag upp portarna i Schönfeldtska palatset i Gamla stan i Stockholm. Schönfeldtska palatset är en fastighet med lång historia, bland annat finns en av Sveriges vackraste barocksalar från 1600-talet i huset. Senast har lokalen varit Moderaternas partikansli.

- Det är en unik möjlighet att få bedriva gymnasium i en anrik byggnad och dessutom i kulturhistoriska Gamla stan i Stockholm. Vår målsättning är att bli en av Stockholms mest eftersökta skolor inom tre år. Genom hög kvalitet, disciplin, höga kunskapsresultat och träning för verkligheten ska vi nå dit, säger Anna Wiger Jensen på JENSEN gymnasium.

- Vi har investerat mycket i att renovera och rusta lokalen till att bli ett toppmodernt gymnasium. Skolan har redan ett högt söktryck och kommer fullt utbyggd ha plats för ca 650 elever, fortsätter hon.

JENSEN gymnasium är en del av JENSEN education som grundades 1996 av Håkan Jensen som fortfarande är VD och långsiktig, engagerad ägare.

Anna Wiger Jensen

vVD JENSEN education 0703 67 17 35