JENSEN får största tilldelning av Stockholms stad inom vuxenutbildning

JENSEN får största tilldelning av Stockholms stad inom vuxenutbildning

I samband med Stockholm stads tilldelningsbeslut för Komvux och SFI fick JENSEN tilldelning i samtliga sökta områden och därmed en ytterligare förlängning av nuvarande avtal. JENSEN tilldelas högst eller bland de högsta kvalitetspoängen i varje delområde.

JENSEN komvux är redan idag Stockholms största enskilda utbildningsanordnare och från hösten ökar JENSEN ytterligare då de adderar Handel- och administrationsprogrammet till utbudet.

"Vårt goda kvalitetsarbete bär frukt och allt fler elever vill läsa hos oss tack vare våra professionella lärare, trevliga lokaler och höga tempo i undervisningen."

- säger Per Andersson, Verksamhetschef för JENSEN Komvux.

Det totala värdet av hela upphandlingen uppskattas till över 2 miljarder kronor, där JENSEN är en av de som fått störst tilldelning.

Avtal kommer att skrivas givet att inga överprövningar får laga kraft.