JENSEN förskola Gunsta öppnar hösten 2023

JENSEN förskola startar i Gunsta, Uppsala kommun

Hösten 2023 öppnar vi JENSEN förskola Gunsta som ligger i Uppsala. Förskolan, som byggs av Skanska, kommer att erbjuda plats för upp till 140 barn i åldrarna 1-5 år fördelade på 8 avdelningar. Med naturen inpå knuten blir detta en trygg och kreativ miljö, idealisk för barnens utveckling och lärande.

Förskola med naturnära läge
Förskolan har en stor och härlig gård samt nära till till skog, natur och kollektivtrafik. Detta ger oss goda förutsättningar för att erbjuda barnen många spännande äventyr. Med egen kock och kök skapar vi de bästa förutsättningarna för att ge barnen en hälsosam och varierad kost.

"Vi ser fram emot att få erbjuda alla barnfamiljer i Gunsta en förskola utöver det vanliga. Vi fokuserar inte bara på trygghet, trivsel och hälsa utan adderar även ett utökat fokus på kunskaper som vi vet kommer ge barnen en extra skjuts in i skolan när det är dags.”, säger Linda Alm, Verksamhetschef på JENSEN förskola.

Välkommen att läsa mer och ställa ditt barn i kö via
jensenforskola.se/gunsta

Linda Alm