JENSEN grundskola öppnar i Helsingborg

JENSEN grundskola öppnar i Helsingborg

Nu är det klart att JENSEN grundskola öppnar på Carl Krooks Gata i centrala Helsingborg.

JENSEN har tecknat ett långsiktigt avtal med Castellum gällande en skolbyggnad i centrala Helsingborg med tillträde höstterminen 2024. Lokalerna kommer fram till dess att genomgå omfattande renoveringar och invändig ombyggnation för att verksamhetsanpassa efter JENSENs önskemål. Skolbyggnaden är anpassad för 250 elever och kommer att erbjuda plats från årskurs 6 till 9.

“Vi är stolta över att kunna erbjuda våra nya elever en modern skollokal i centrala Helsingborg. Vi ser verkligen fram emot att vara med och skapa en ny toppskola med samma höga nivå som våra övriga skolor i landet!” säger Mats Rosén, skolchef för JENSEN grundskola.

I Skolinspektionens enkät 2022-2023 nådde JENSEN grundskola högst resultat av alla fristående större huvudmän. På samtliga frågor om studiero, stimulans, värdegrund, trygghet och trivsel nådde JENSEN långt över rikssnittet.

Här kan du läsa mer om JENSEN grundskola Helsingborg: