Hösten 2022 startar JENSEN en ny förskola i Snättringe i Huddinge kommun.

JENSEN startar förskola i Snättringe, Huddinge kommun

Till hösten 2022 startar JENSEN förskola i en helt nybyggd fastighet i Snättringe i Huddinge kommun. Förskolan kommer att rymma 140 barn fördelat på 8 avdelningar och ha en egen härlig gård samt närhet till naturen.

Om projektet
Förhyrningen som ingåtts med fastighetsägaren Altura omfattar nybyggda förskolelokaler med tillhörande förskolegård. Lokalerna är luftiga och ljusa och liksom förskolegården väl genomtänkta och anpassade för en högkvalitativ förskoleverksamhet. Närhet till till skog, sjö och busshållplats ger dessutom goda förutsättningar att kunna erbjuda barnen många spännande äventyr.

I fastigheten kommer det förutom förskola även att finnas ett äldreboende och JENSEN planerar för ett samarbete som kan skapa glädje och livskvalitet för både unga som gamla. Maten kommer att tillagas i husets gemensamma kök, vilket skapar de bästa förutsättningarna till att ge barnen en hälsosam och varierad kost.

”Att ingå i vårt första samarbete med Altura känns mycket spännande. Vi ser fram emot att kunna erbjuda Huddinges föräldrar en kvalitetsförskola där barnens kunskaper, hälsa och trivsel står i centrum. Förhoppningsvis är det här bara en början på vårt samarbete tillsammans med Altura”, säger Linda Alm, Verksamhetschef för JENSEN förskolor.

Här kan du läsa mer om JENSEN förskola Snättringe: https://www.jensenforskola.se/snattringe

JENSEN education är ett familjeföretag som drivs av passion för elevers kunskap och utveckling. Ett av Sveriges ledande privata utbildningsföretag med 13 000 elever och nästan 900 medarbetare. Träning för verkligheten och bildning som mål genomsyrar verksamheten.

Linda Alm

Skolchef JENSEN förskola 0733 46 66 88