Drönarbild på kommande JENSEN gymnasium i Nacka Strand

JENSEN startar gymnasium i Nacka Strand

I bästa läge på Kajen vid Nacka Strand och med enastående havsutsikt över Stockholms inlopp och Djurgården startar JENSEN gymnasium hösten 2022. Fastighetsbolaget PEFAB och JENSEN har i veckan signerat ett långsiktigt avtal för gymnasieskola med plats för upp till 480 elever på teoretiska program.

Om projektet
Förhyrningen är om 1824 kvm och var tidigare Gants huvudkontor. Lokalen byggs nu om till gymnasium. Fastighetsägaren PEFAB äger området "Kajen" vid Nacka Strand och projekterar en omfattande utveckling av hela området till att steg för steg skapa en levande plats/hubb för båt- och marint, sport och fritid, restaurang och nöje, arbete och boende, samt skola.

“Vi är stolta över att tillsammans med fastighetsägaren PEFAB kunna erbjuda ett nytt gymnasium i bästa läge i Nacka Strand. JENSEN gymnasium vänder sig till elever med höga ambitioner som värdesätter trygghet och studiero, där kunskaper och bildning alltid kommer först.” - Anna Wiger Jensen, Operativ chef på JENSEN.

Läs mer om JENSEN gymnasium Nacka Strand på vår hemsida: https://www.jensengymnasium.se/nacka-strand

JENSEN education är ett familjeföretag som drivs av passion för elevers kunskap och utveckling. Ett av Sveriges ledande privata utbildningsföretag med 10 000 elever och nästan 900 medarbetare. Träning för verkligheten och bildning som mål genomsyrar verksamheten.