Rendering av etapp två för årskurs 4-9 i Bro Mälarstrand

JENSEN startar skola och förskola i Upplands Bro

I augusti 2021 välkomnas de första eleverna och barnen till förskola och lågstadium på JENSEN Campus Bro Mälarstrand i Upplands Bro kommun. Fastighetsbolaget Turako och JENSEN har i veckan signerat ett långsiktigt avtal för etapp två i byggprojektet. Etapp två innefattar årskurs 4-9 med plats för 360 elever samt idrottshall, med start augusti 2022. Byggprojektet är miljöcertifierat med Svanen och skolan kommer att vara placerad i nära anslutning till nuvarande förskola och lågstadium i närheten av ett stort skogsområde.

“Vi är glada över att tillsammans med fastighetsägaren Turako kunna erbjuda en ny skola i bästa läge i Upplands Bro. Campus Bro Mälarstrand vänder sig till elever och föräldrar som söker en traditionell skola med trygghet och studiero, där kunskaper och bildning alltid kommer först. Utöver en förstklassig förskola och skola ger vi möjlighet till extra aktiviteter och sporter på fritids.” säger Anna Wiger Jensen, Operativ chef på JENSEN.

JENSEN education är ett familjeföretag som drivs av passion för elevers kunskap och utveckling. Ett av Sveriges ledande privata utbildningsföretag med 10 000 elever och 800 medarbetare. Träning för verkligheten och bildning som mål genomsyrar verksamheten.