​Långholmen får sin första grundskola årskurs 6-9

​Långholmen får sin första grundskola årskurs 6-9

JENSEN har startat en grundskola på natursköna Långholmen i en anrik fastighet som tidigare varit fängelse och nu senast folkhögskola.

– Långholmen är en fantastisk miljö för en grundskola och passar perfekt för vår hälsoprofil då eleverna kan få mycket fysisk aktivitet utomhus, säger Mats Rosén på JENSEN grundskola och fortsätter:

– Vi har gjort en varsam renovering av den vackra byggnaden och det känns extra roligt att få rusta upp en så anrik lokal som nu får komma dagens ungdomar tillgodo i ett positivt syfte.

På JENSEN är studierna i fokus och vi har som mål att elevernas bildningsresa startar hos oss. Vi har höga positiva förväntningar på våra elever och ordning och arbetsro ska prägla skolan. Vi läser mycket, men vi prövar också det lästa i praktiken - vi kallar det att vi tränar för verkligheten. Hos oss tränas även elevernas mentala stabilitet och styrka; vi vill att våra elever ska våga pröva nytt och inte vara rädda för att misslyckas i klassrummet eller i livet.

JENSEN grundskola är en del av JENSEN education som grundades 1996 av Håkan Jensen som fortfarande är VD och långsiktig, engagerad ägare.