Jernbros AGV TC80 integrerad med en kollaborativ robot

Jernbro ställer ut på Hannovermässan

Jernbros Automationsenhet kommer att medverka på den stora internationella mässan Hannover Messe 2019 i Tyskland 1-5 april.

På mässan visas en slingstyrd truck, en så kallad AGV (Automated Guided Vehicle) som är en del i ett flexibelt system för monterings- och logistikapplikationer,

– Vi har genom åren levererat ett 1000-tal AGV:er globalt, främst till fordonsindustrin, och hoppas att vi skapar ett bredare intresse från fler branscher och marknader, säger Pär Knutsson, Säljchef Automation på Jernbro Industrial Services AB.

På Hannovermässan i Tyskland medverkar Jernbro på Sweden Co-Lab Pavilion tillsammans med Ericsson, ABB, HMS, Sick, Robotdalen, Mycronic och ÅF. Utställarna har tillsammans skapat en utrustning där en Jernbro AGV modell TC80 utrustats med en ABB YuMi-robot. Mässbesökarna kan interagera med utrustningen och styra Jernbro AGV:n till olika stationer.

Jernbro började utveckla och leverera AGV-system redan på 90-talet. Idag finns flera varianter för olika användningsområden, både för montering och rena transportlösningar.

– Ett AGV-systems stora fördel är den flexibilitet det erbjuder. Systemet kan enkelt utökas med fler AGV-enheter och följa det behov kunden har, berättar Pär Knutsson, Säljchef Automation på Jernbro.

– Genom att få presentera vår AGV på Hannovermässan, och i en miljö med annan framtidsteknologi, hoppas vi på flera intressanta kontakter från nya branscher och marknader, avslutar Pär Knutsson.

Sweden Co-Lab Pavilion med Jernbros AGV ligger i hall 27, monter H30, på Hannover Messe 2019.

­

För mer information:

Pär Knutsson, Säljchef Automation, Jernbro 010-483 11 84

Thomas Grönlund

Presskontakt Sälj- och Marknadschef +46 (0)10-483 11 97
Daniel Backman

Presskontakt VD/CEO +46 (0)73-805 64 67

Industriellt Underhåll och Projekt

Jernbro är Sveriges ledande aktör inom industriellt underhåll och projekt. Varje dag, året om, hjälper vi svensk industri och ägare av samhällsinfrastruktur att producera säkrare, effektivare och mer hållbart. Med djup kompetens bidrar vi till utveckling och effektivisering av kundernas verksamhet och konkurrenskraft. Vi finns lokalt och nära våra kunder på ett 30-tal platser.

Jernbro Industrial Services AB
Mölndalsvägen 42