Jernbro blir Heidenhains förlängda arm mot marknaden

Jernbro blir Heidenhains förlängda arm mot marknaden

Jernbro Industrial Services AB och Heidenhain Scandinavia AB har skrivit på ett samarbetsavtal för den svenska marknaden med fokus på styr- och positioneringssystem.

Samarbetet betyder att Jernbro ska fungera som ett tekniskt center för Heidenhains nya och existerande kunder i Sverige. Man kan se det som att Jernbro blir Heidenhains förlängda arm mot marknaden.

– Syftet är att öka vår egen närvaro på marknaden samtidigt som vi tillsammans med Jernbro kan ge bättre och snabbare support. Vi är mycket glada över att ha fått möjlighet att samarbeta med ett företag som Jernbro som har lång erfarenhet och mycket kunskap om service av verktygsmaskiner, berättar Per Wincent, VD på Heidenhains Scandinavia AB.

Mats Ahrling, affärsutvecklare på Jernbro:
– Jag ser verkligen fram emot att gå in i det gemensamma arbetet med att växa varandras affärer. Samarbetet kommer också att ge oss fördjupad kunskap om Heidenhains styrsystem och produkter. För oss är det viktigt att hålla hög kompetens inom elektronik-, elmotor- och underhållservice för att fortsatt vara bästa möjliga leverantör- och samarbetspartner.

– Vi uppskattar att vi och Jernbro delar samma DNA när det gäller kundnöjdhet, strävan för perfektion och driv för att hitta bästa möjliga lösningar, avslutar Per Wincent.

Samarbetsavtalet mellan Jernbro och Heidenhain gäller från januari 2021.