A Day’s March byter e-handelsplattform till Jetshop Commerce

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2018 08:00 CEST

Modevarumärket A Day’s March lanserar en uppdaterad och förbättrad e-handel i samarbete med Jetshop. Med Jetshop Commerce – Nordens ledande e-handelsplattform i molnet – möjliggörs varumärkets omnikanal-tänk, med ett aktuellt butikslagersaldo som första steg.

A Day’s March är ett modevarumärke för män som erbjuder stilrena plagg med fokus på kvalitet och tidlösa produkter. Bolagets affärsidé är direct2consumer, vilket innebär att man enbart säljer sina produkter i egna butiker och via egen online shop. Sedan starten 2014 har varumärket gjort succé på marknaden och viljan att avancera har vuxit, inte minst när det kommer till den egna e-handeln. När önskan om en lättnavigerad, buggfri webshop – där plattformen så småningom kan kopplas mot affärssystemet Bex – föddes, fick A Day’s March upp ögonen för Nordens ledande e-handelsplattform i molnet: Jetshop Commerce.

– Med Jetshop positionerar vi oss på en plattform i teknisk framkant, med möjlighet till att kontinuerligt vässa vår e-handel och dess funktioner, säger Marcus Gardö, VD på A Day’s March.

Nya möjligheter för omnikanal
Med flytten till Jetshop Commerce beslöt sig varumärket dessutom för att göra en rad förbättringar (funktions- och designmässigt) varpå valet föll på ett nära samarbete med reklambyrån, tillika Jetshop-partnern, R3. Reklambyrån bistod bland annat med implementering och i takt med att den nya e-handeln tog form, frigjordes möjligheter till ett helt nytt omnikanal-tänk – ett område som Jetshop besitter stor kunskap inom.

– Hos A Day’s March fanns en önskan om att interagera de fysiska butikerna online, att skapa ett starkt omnikanal-tänk och som ett första steg lät vi införa butikslagersaldo för produkterna. På sikt ser vi dock att varumärkets ständiga nyfikenhet och vilja att tänka nytt, i kombination med vår e-handelsexpertis bäddar för en spännande framtid, säger Daniel Pettersson, ansvarig projektledare på Jetshop.

För mer information:
Daniel Pettersson, Project Manager Jetshop, +46 73-506 50 51, daniel.pettersson@jetshop.se
Marcus Gårdö, VD, marcus@adaysmarch.com

Jetshop är en innovativ teknik-, strategi och kunskapspartner som brinner för din framgång i alla kanaler. Vi levererar en e-handelsplattform i molnet som ger dig bästa möjliga förutsättningar för framgångsrik omnichannel retaling och cross-border commerce. Jetshop spelar en aktiv roll i att utveckla din affär online för att du ska nå dina mål, vilka de än är. Hos oss blir och förblir du ONE STEP AHEAD.