Magnus Pettersson

JLL expanderar och förstärker inom logistik

JLL expanderar inom Leasing och förstärker teamet med Magnus Pettersson som Head of Industrial and Logistics Leasing.

Magnus tillträder som Head of Industrial and Logistics Leasing på JLL och utgår från Göteborgskontoret där han kommer jobba i nära samarbete med JLLs starka transaktionsteam inriktat på logistik. Magnus har många års erfarenhet från fastighetsbranschen och kommer närmast från Savills.

- Vi är glada att välkomna Magnus till JLL. Magnus kompetens förstärker vårt kunderbjudande ytterligare inom logistik, säger David Nilsson, Head of Leasing.

- JLL har en stark ställning inom logistiksegmentet, både i Sverige och internationellt. Jag ser fram emot att ansluta till teamet och bidra med mina kunskaper inom uthyrning, säger Magnus Pettersson.

Magnus tillträder sin roll i augusti.

JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och fantastiska platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och våra mer än 103 000 medarbetare skapar den global plattformen kraft kombinerat med lokal expertis. JLL rankas bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. För mer information, besök jllsweden.se