Elinor Wattman

JLL expanderar och rekryterar ny Head of Workplace Strategy

JLL expanderar och rekryterar Elinor Wattman som Head of Workplace Strategy. Med Elinor utvidgar JLL sin expertis inom hyresgästrådgivning genom ett fördjupat fokus på arbetsplatsstrategi och förändringsledningstjänster i Sverige.

Elinor är en erfaren arbetsplatsstrateg med passion för att driva förändring av arbetssätt och arbetsplatser. I sin nuvarande roll som Head of Workplace Experience för det svenska FinTech-företaget Zimpler har Elinor ansvarat för att sätta och implementera den globala strategin för den fysiska arbetsmiljön och anpassningen till Zimplers sätt att arbeta. Innan dess har Elinor varit ansvarig för att skapa en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser hos spelföretaget King, efter en lång karriär som FM-ansvarig hos Coor.

- Jag är glad att få välkomna Elinor till JLL och hyresgästrådgivnings-teamet. Vårt ökade fokus på arbetsplatsstrategi och förändringsledning är en viktig pusselbit för att kunna leverera en fullskalig och högkvalitativ rådgivning för lokalförändringsprojekt till våra lokala och internationella kunder, säger Max Keysberg, Head of Project & Development Services.

- Det känns oerhört spännande att få bidra till att utveckla och förstärka kunderbjudandet inom lokalutveckling och arbetsplats-strategi inom JLL. Jag ser väldigt mycket fram emot att vara en del av JLL’s framgångsrika team, säger Elinor Wattman.

Elinor börjar på JLL den 1 juli.

Regioner

JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och fantastiska platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och våra mer än 103 000 medarbetare skapar den global plattformen kraft kombinerat med lokal expertis. JLL rankas bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. För mer information, besök jllsweden.se

Maximilian Keysberg

Head of Project and Development Services 073 146 31 25