JLL rådgivare till Nivika inför börsnotering

JLL har bistått Nivika Fastigheter AB inför bolagets börsnotering på Nasdaq Stockholm. JLL:s rådgivningsmandat har varit brett och bland annat involverat Corporate Finance och Resarch. Uppdraget har dels syftat till att agera rådgivare åt bolagsledningen i noteringsprocessen, dels till att öka marknadens kännedom om bolaget och dess delmarknader. Därutöver har Capital Markets och Värdering gett rådgivning i samband med transaktioner inför noteringen.

Nivika har de senaste åren haft en stark tillväxt och stärkt sin marknadsandel inom hemmamarknaderna Jönköping, Växjö och Värnamo kopplat till bostäder, samhällsfastigheter och industri/logistik. Bolaget har även framgångsrikt breddat sin exponering mot Helsingborg, Halmstad och Varberg.

- Börsnoteringen är ett viktigt steg i Nivikas tillväxtresa. Noteringen möjliggör för oss att fortsätta leverera tillväxt och att skapa aktieägarvärde. JLL har på ett förtjänstfullt sätt bidragit med bred kunskap och ett samarbete som fortsätter att stärka bolagets position och tillväxt, säger Niclas Bergman grundare och VD för Nivika.

- Vi på JLL är mycket glada att kunna bistå Nivika Fastigheter inför bolagets börsnotering och framtida tillväxt. Tidpunkten för en börsnotering känns rätt då fastighetsmarknaden går på högvarv både i direktmarknaden och på börsen drivet av den ekonomiska återhämtningen och det attraktiva ränteläget, säger Niclas Höglund, Corporate Finance och Analyschef på JLL.

JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och fantastiska platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och 95 000 medarbetare, rankas vi bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. För mer information, besök jll.com.