JLL rådgivare vid försäljning av logistikfastigheter omfattande 110 000 kvadratmeter

JLL har agerat rådgivare till Inlog vid tecknande om försäljning av tre logistikfastigheter under uppförande i Norrköping, Eskilstuna och Jönköping till BlackRock. Försäljningarna har skett i tre separata affärer.

Fastigheterna är anpassade för framtidens logistik vad gäller automation, miljöcertifiering och energi. Solpaneler kommer att installeras på taken och fastigheterna förberedas för automatiserad lagerhantering.

- Efterfrågan från logistikhyresgäster är fortsatt hög. Detta skapar också en stark investeringsvilja inom logistikmarknaden för moderna och hållbara logistikfastigheter i bra lägen, långa hyresavtal och starka hyresgäster. Försäljningarna till BlackRock är ett bevis på det och visar att Inlog har ett koncept och erbjudande för framtidens logistik, säger Andreas Ekberg, delägare på Inlog.

- Trots det nya marknadsläget ser vi ett fortsatt stabilt intresse för moderna logistikfastigheter i attraktiva lägen. Vi tackar båda parter för ett gott samarbete och gratulerar till lyckade affärer, Lena Grimslätt, Senior Director JLL Sverige.

Affärerna har skett utanför marknaden. Transaktionerna förväntas att slutföras vid färdigställande.

JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och fantastiska platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och 103 000 medarbetare, rankas vi bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. För mer information, besök jll.com.

Daniel Anderbring

Head of Capital Markets Sweden Capital Markets Sweden + 46 (0) 70 846 47 86