JLL växer med flyttprojektledning

Den svenska marknaden efterfrågar i allt högre utsträckning kompetens inom flyttprojektledning. För att möta behovet har JLL rekryterat  Renée Eliasson.

-Renées mångåriga erfarenhet inom området stärker både vårt team och erbjudandet gentemot marknaden, säger Marie Cronström, chef Corporate Solutions på JLL i Sverige.

Renée Eliasson anställs som flyttprojektledare till avdelningen Corporate Solutions med bas i Stockholm. Renée har flerårig erfarenhet från fastighetsbranschen som projektledare och kommer närmast från Cushman & Wakefield.

Genom rekryteringen fortsätter JLL att växa för att möta en ständigt ökande efterfrågan på den svenska marknaden. Under året som gått har JLL bland annat hjälp företag som Honeywell AB, Rockwell Collins  och Booz med flyttprojektledning. Nu rustar man för att möta en fortsatt flyttpigg Sverigemarknad.

–  Fler företag ser vikten och nyttan av ta in professionell hjälp inte bara för att hitta rätt lokaler och anpassa dem efter sina egna behov, utan även för själva flytten. Renée blir en viktig del i utvecklingen av vår verksamhet säger Marie Cronström, chef Corporate Solutions på JLL.

________________________________________________________________________________

Marie Cronström, chef Corporate Solutions, tel +46 (0)8 453 51 95
Daniel Gorosch, verkställande direktör, tel +46 (0)8 453 51 03

JLL erbjuder kvalificerad rådgivning med inriktning på fastighetstjänster. Med 48 000 medarbetare i 1 000 städer i 70 länder tillgodoser vi lokala, regionala och globala fastighetsbehov hos våra kunder. Utifrån våra kunders förväntningar och marknadsförutsättningar tillsätter vi team av experter som med insikt och framåtblick, pålitlig analys och relevant marknadskunskap levererar integrerade tjänster. Vi attraherar och utvecklar de bästa och mest mångfacetterade medarbetarna i vår bransch och utmanar dem att utveckla långsiktiga relationer med kunderna som bygger på kvalitet, samarbete och förtroende.

I Sverige har bolaget kontor i Stockholm och Göteborg och erbjuder kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys och värdering. För mer information, se www.joneslanglasalle.se.