Zinko Hornsgatan 122-130

JLL vinner uthyrningsuppdrag av Genesta avseende 10 300 kvm kontor i ”Zinko” i Stockholm

JLL har fått uthyrningsuppdrag av Genesta Property Nordic avseende fastigheten Mullvadsberget 29 på Södermalm i Stockholm, med projektnamn Zinko. Uppdraget omfattar totalt 10 300 kvadratmeter kontor och arbetet inleds omgående.

Zinko ligger på Hornsgatan 122–130 mellan Zinkensdamm och Hornstull och innehåller 10 300 kvadratmeter uthyrningsbara kommersiella ytor. Genesta har stora utvecklingsplaner och tar ett helhetsgrepp om fastigheten med fokus på hållbarhet, estetik och teknik.

- Zinko blir en efterlängtad mötesplats för Stockholms kreativa branscher. De fem huskropparna bildar ett eget piggt kvarter med gröna lungor utomhus och moderna lokaler inomhus. Vi ser fram emot vårt samarbete med JLL och att kunna välkomna nya hyresgäster till Zinko, säger Ted Söderlund, Head of Investment Management Genesta.

-Vi är stolta över utökat förtroende från Genesta och ser fram emot vårt vidare samarbete. Modernisering av Zinko kommer att ha en positiv inverkan på hela närområdet och göra det till en av Södermalms mest spännande destinationer, säger Theodor Jarnhammar, Head of Leasing JLL.

JLL är ett ledande tjänsteföretag med inriktning på fastigheter och investeringar. Vi strävar efter ett visionärt tänkande inom fastighetsområdet som skapar lönsamma möjligheter och fantastiska platser där människor kan förverkliga sina ambitioner. På så sätt bidrar vi till en bättre framtid för våra kunder, våra medarbetare och för samhället där vi verkar. Med verksamhet i över 80 länder och 98 000 medarbetare, rankas vi bland världens 500 största företag av tidningen Fortune. JLL är det registrerade varumärket för Jones Lang LaSalle Incorporated. För mer information, besök jll.com.