Skandinaviskt hälsokoncept söker sig in på svenska marknaden

Skandinaviskt hälsokoncept söker sig in på svenska marknaden

Det stilrena hälsokonceptet LETT från Norge planerar en kraftig expansion de kommande åren på den svenska marknaden. JLL Retail Tenant Representation agerar rådgivare i sökandet av lämpliga lokaler i Stockholm och Göteborg.

För två år sedan öppnade LETT sin första enhet i Oslo, sedan dess har de öppnat ytterligare fyra till och konceptet har blivit en succé som har fått norrmännen att lämna lunchsmörgåsen hemma. Ärlig mat med nyskapande recept i olika storlekar så alla ska kunna bli mätta är grunden för LETT’s sallader och wraps.

Med skandinaviskt stilren inredning och växtvägg skapar LETT en miljö för kunden att göra hälsosamma val från morgon till kväll med frukost, snacks, juicer, sallader, wraps och varma alternativ. Effektivitet är ett ledord, det finns ett genomtänkt kundvarv med olika stationer så att kunden tidigt engagerar sig i sina val, om de inte väljer någon av månadens tio favoriter.

-Vi har genom LETT skapat ett koncept för sund och spännande mat i form av sallader, soppor, juicer och smoothies. Allt lagas färskt framför kunden på ett effektivt sätt för att passa in mångas upptagna vardag samtidigt som vi erbjuder en trevlig miljö för de gäster som vill stanna lite längre, säger Knut Andreas Berg, CEO och medgrundare, LETT.

LETT planerar att etablera ett par enheter i både Stockholm och Göteborg under det första året. JLL Retail Tenant Representation söker nu för LETT’s räkning lokaler inom CBD i bägge städer om cirka 60-130 kvm.

-Det är inspirerande att arbeta med ett varumärke som ligger så i tiden och har kraft att snabbt ta marknadsandelar med ett så genomtänkt koncept. Hälsotrenden i Sverige har växt sig väldigt stark men utbudet har inte hängt med i samma takt och det ska vi nu ändra på, säger Louise Wintzell, ansvarig projektledare på JLL Retail Tenant Representation.

För mer information kontakta:
Louise Wintzell, Project Manager Retail, Sweden
Telefon: +46 (0) 709 20 77 20