Xerox flyttar till Kista

Efter 13 år i Infra City väljer Xerox att flytta sin svenska verksamhet till Ärvinge i Kista. Flytten går till moderna lokaler som är väl anpassade för verksamheten. Kontorsbyggnaden ägs och förvaltas av Atrium Ljungberg.

- Vi ser detta som en möjlighet att få ett kontor som stödjer vårt flexibla arbetssätt, säger Ola Grabner, CFO, Xerox Sverige.

- Vi är mycket glada att attrahera en hyresgäst som Xerox till våra lokaler i Ärvinge, säger Josefina Kindqvist, Atrium Ljungberg.

Xerox har arbetat tillsammans med teamet från Hyresgästrådgivning på Jones Lang LaSalle för att säkerställa nya ändamålsenliga lokaler.

________________________________________________________________________________

Marie Cronström, chef Corporate Solutions, tel 08 453 51 95

Om Jones Lang LaSalle

Jones Lang LaSalle (NYSE: JLL) är ett rådgivningsföretag som tillhandahåller ledande integrerat fastighets- och investeringskunnande till ägare, investerare och hyresgäster som söker värdeutveckling på fastighetsmarknaden, på lokal, regional och global nivå. Med verksamhet i fler än 1000 städer i 70 länder uppgick intäkterna till USD 3,9. Som branschledande inom fastighetsförvaltning och fastighetsservice förvaltar Jones Lang LaSalle en global portfölj på cirka 2,6 miljarder square feet. LaSalle Investment Management är en av världens största och mest diversifierade fondförvaltningsverksamheter med ett förvaltat kapital på USD 47,0 miljarder.

I Sverige har bolaget kontor i Stockholm och Göteborg och erbjuder kvalificerad rådgivning inom transaktioner, uthyrning, hyresgästrepresentation, detaljhandelsutveckling, analys och värdering. För mer information, se www.joneslanglasalle.se.