Nytt Innovationsprogram med Innovationskreditiv - förslag skickat till Näringsdepartementet

Joachim Davidsson, lobbyist för småföretagarfrågor i Sverige har skapat ett förslag för nytt Innovationsprogram i Sverige som nu skickats till Näringsdepartementet och Näringsminister Thomas Östros. Tanken är att skapa ett system för att producera patent i volym från småföretagare i Sverige. Systemet är tänkt att vara ett återvinningssystem av statligt riskkapital som även skall kunna skapa ett litet överskott som läggs i en fond för Statlig Rättshjälp för småföretagare. USA har via sitt program Small Business Innovation skapat ett system som producerar ca 200 patent i veckan! Om man i USA kan skapa 11.000 nya patent från småföretagare varje år så kan vi klara av 1000 st. Det är dags att få fart på innovationer i Sverige. Dags att skapa ett nytt Innovationsprogram med Innovationskreditiv som samtidigt bygger upp rättshjälp för innovatörer och småföretagare. Målet är att skapa 1000 kommersiella patent från småföretagare varje år och att förbättra rättssäkerheten för små företag och innovatörer. Ingen påstår att det är lätt men där det finns svårigheter finns det pengar, här har vi chansen att bygga något för framtiden. Läs mer på www.joachimdavidsson.se Brev till Näringsminister Östros är bifogat.

• Brott, juridik, rättsfrågor