Betalning mot faktura kan öka försäljningen

Fler betallösningar kan locka fler kunder till butiken. Klarna in store som JobOffice har integration till, är ett innovativt sätt att sudda ut gränserna mellan e-handel och fysisk butik. Det är snabbt och smidigt och låter kunden själv bestämma hur de vill lägga upp sin betalning genom sin mobil.

Get smoooth. Köp det du vill. Betala hur du vill med Klarna.

Så här funkar det:

1. Kunden lämnar sitt telefonnummer som du skriver in i kassan
  2. Kunden får ett sms med en länk till Klarna
  3. klart att betala!

Kom igång med Klarna i kassan

Internet har blivit en allt större konkurrent mot de fysiska butikerna. I en undersökning av Verifone, säger drygt hälften att de föredrar att betala med faktura på nätet och strax under en tredjedel väljer eller skulle gärna vilja välja fakturaköp när de handlar dyrare produkter i fysisk butik. Dock så är det väldigt få som väljer att faktiskt betala mot faktura även om möjligheten finns. Konsumenter i Verifones undersökning menar på att det är för krångligt medan andra menar att de är emot kreditupplysningen. Men 17% uppger att de gärna skulle handla oftare i fysiska butiker om det vore enklare att betala mot faktura.