Eget - ett alternativ

Att starta eget kan vara ett alternativ för några av dem som varslats om uppsägning. Redan ikväll inleder Gunilla Strömgren, NyföretagarCentrum informationsträffar om att starta och driva eget företag på Folketshus i Olofström. Intresset är över förväntan och 20-tal personer är redan anmälda. Informationsträffarna är ett initiativ från Krafttag Olofström och Jobs and Society NyföretagarCentrums kontor i Blekinge och Skåne.

Informationsträffar innan årsskiftet i Olofström; med syfte att ge
information och inspiration om "Att starta och driva eget företag".

Torsdag 27 november 18.00 - 20.00
Torsdag 11 december 09.30 - 11.30

Plats: Folkets Hus Olofström

För mer information:

Mats Evergren, samordnare, Jobs and Society NyföretagarCentrum, mobil 0708-14 44 04

Kjell Persson, Näringslivschef, Olofströms Kommun, mobil 0706-49 92 30

Moderorganisation Svenska Jobs and Society startar och ger support till NyföretagarCentrum, ger ut inspirations magasinet Allt om Eget Företag, arrangerar Eget Företag-event, driver nyföretagarkampanjen Vecka 17, genomför seminarier under Almedalsveckan och har programmet Mentor Eget Företag i samarbete med Almi. Vi har flera samarbeten där vi hjälper varslad och uppsagd personal att framgångsrikt starta eget. NyföretagarCentrum finns i cirka 200 kommuner. Varje år får 14 000 personer personlig rådgivning på ett lokalt NyföretagarCentrum. Två tredjedelar av dem startar företag. Efter tre år är 80 procent av dessa livskraftiga företag, mindre än en procent har gått i konkurs, vilket gör rådgivningen unikt framgångsrik.

Mer information på www.nyforetagarcentrum.se och telefon 08-14 44 00.

• Blekinge