Idag öppnar Bazaren: Ett viktigt tema är rådgivning och vägledning för att starta företag i Sverige

Välkommen till Sveriges största mässa för jobb-, utbildning- och starta eget - Bazaren! Här skapar vi möten som kan leda till jobb, utbildning eller egenförsörjning.​

Ett viktigt tema på Bazaren är att underlätta för nya i Sverige att få stöd och hjälp i att starta företag

– Det är en växande grupp och vi ser ett stort behov av att hjälpa dessa människor att förstå vart dom kan vända sig för att få rådgivning och hur man gör för att starta företag i Sverige, säger Mats Evergren, event- och marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige.

– Vi ser fram emot att träffa 1000-tals besökare under Bazaren,  På starta eget-avdelningen har vi samlat många viktiga kontakter, aktörer som finns på plats för att ge råd och vägledning, fortsätter Mats Evergren.

Alla är välkomna till Bazaren, men för just utrikesfödda och för ungdomar som saknar kontaktnät på arbetsmarknaden är det speciellt viktigt.

Plats och datum: Stockholm Waterfront Congress Centre(öppnas i nytt fönster) i Stockholm,den 13-14 februari 2020, 10:00-16:00
Arrangör: Region Stockholm i samarbete med Arbetsförmedlingen, Länsstyrelsen, Nyföretagarcentrum och Stockholms stad.

#Bazaren2020

Bazaren 2019 i siffror