NyföretagarCentrum utser Årets Mentor 2012 i Östergötland!

Rolf Gustafsson är bäst i Östergötland på att stötta en blivande nyföretagare. Han har ställt upp ideellt som mentor under ett år till Annie Björkén, MärkVärdigt. Rolf Gustafsson går nu vidare som finalist i den nationella tävlingen Årets Mentor, som avgörs i Stockholm den 12 oktober.

En bra mentor är en förebild, som bjuder på kunskaper och kontakter som ger nyföretagare större chans att lyckas. Med mentorn som bollplank och stöd kan vägen till ett lönsamt företag bli både rakare och roligare. Det kräver både tid och engagemang.

NyföretagarCentrum Linköping deltar sedan starten 2006 i Mentor Eget Företag.
- Mentorskap är viktigt och kan vara avgörande för att en företagare ska lyckas. Vi ser vårt mentorprogram som ett väsentligt komplement till vår ordinarie rådgivning, säger Erik Åqvist, verksamhetsansvarig på NyföretagarCentrum Linköping.

”Att se möjligheter istället för omöjligheter”
Rolf Gustafsson har nominerats av sin adept Annie Björkén, som driver företaget MärkVärdigt i Vikingstad.
- Rolf Gustafsson har hjälpt mig att öppna mina ögon och se möjligheter istället för omöjligheter. - Han har varit rak och ärlig och fokuserat på det som jag behövt hjälp samt bidragit med ett större kontaktnät, säger Annie Björkén.

Som nominerad i Östergötland är Rolf Gustafsson nu direktkvalificerad till den nationella tävlingen Årets Mentor 2012. Vinnaren kommer att koras den 12 oktober kl 11.00 på mässan Eget företag på Stockholmsmässan i Älvsjö.

Om mentorprogrammet
Mentor Eget Företag drivs av NyföretagarCentrum Sverige med stöd av Näringsdepartementet. Det kostnadsfria programmet pågår under ett år och riktar sig till nyföretagare i uppstartsfas. Mentorerna ställer upp ideellt. Sedan starten 2006 har fler än 2 000 par över hela landet fullföljt programmet.

Mer information? Gå in på www.mentoregetforetag.se eller kontakta:
Erik Åqvist, NyföretagarCentrum Linköping, mobil 070-988 21 12
Josefin Hildinge, nationell projektledare, NyföretagarCentrum Sverige, mobil 070-954 35 15

• driva företag
  • entreprenörskap
  • företag
  • företagande
  • näringsliv
  • rådgivning
  • mentorskap

• Östergötland

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. 2011 gav NyföretagarCentrum 20 300 personer kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Av dem har 9800  startat företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad.