Jobzone expanderar med nytt kontor i Vetlanda!

För att tillgodose personalbehovet på Småländska höglandet slog Jobzone den 2:a maj upp portarna till ett nytt kontor.

”Vi ska nu ta nästa steg i vår expansion och kommer etablera oss på höglandet med ett kontor i Vetlanda. Detta kontor kommer inrikta sig mot industri, logistik och transport. Jobzone har rekryterat Björn Ernstad för denna uppgift. Björn är den personen och har de kvalitéer vi önskar av våra medarbetare och vi välkomnar honom med en stor kram” säger Stefan Qwick, regionchef för Jobzone i Jönköpingsregionen.

Björn Ernstad kommer driva Vetlandakontoret

Björn har en bred bakgrund, men främst inom marknad och försäljning. Han har arbetat inom både trä- och metallindustri i olika positioner, ofta med teknisk inriktning.

- Jag kommer genom min bakgrund och insikt kunna erbjuda mina kunder precis den kompetens de söker, säger Björn Ernstad.

Vad har du för planer för Vetlandakontoret?

- Jag kommer att arbeta i hela det Småländska höglandet som omfattar delar av kommunerna Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås och Vetlanda. Jag kommer bemanna brett och finnas för alla som har frågor kring bemanning. Min kompetens finns främst inom industri och logistik så ett visst fokus kommer att finnas där.

Hur ska du få igång verksamheten? Vad kommer du satsa på?

- Bemanning, rekrytering och support! Målet är att kostnadseffektivisera bemanningen på företagen och mina kunder kommer att erbjudas skräddarsydda bemanningslösningar och en ojämförbar uppmärksamhet i fråga om uppföljning och förbättringar.

Jobzone välkomnar Björn Ernstad och vi ser fram emot vår gemensamma resa. Tillsammans skapar vi framgång!

• Jönköping

Jobzone är det personliga, engagerade och lokala bemannings- och rekryteringsföretaget. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vårt mål är att skapa framgång för individer och organisationer. Våra 50 kontor i Sverige och Norge drivs av engagerade egna företagare på den lokala marknaden.

Stefan Qwick

Regionchef Bygg & Anläggning, Industri, logistik. +46 0 70 167 85 21